19/2 -09

Nu var det länge sen jag bloggade, fy på mej :(

I helgen var jag, eva sofia maria olin selin holmgren lundmark, linn alice viveca lindgren och sara marie backlund på ULKEN. NI har mke fina namn ;)
Som vanligt var det jätteroligt på ulken, vi fikade åt fikade åt lite till och fikade igen ;P Förutom det var det jätte intressant :) Vi lekte lite lekar typ namnlekar och då var carro mkt gullig ;)
På kvällen badade och bastade jag och sofia:D

Måndag: Började jag min APU med destriktsveterinärerna:) Jag fick följa Emma ut med bilen. Vår första passient var en shettis med fång :( stackars liten, men han var ganska tjock.. Sen for vi till SARF där vi vaccinerade och raspade lite hästar, oraspade tänder är sjukt vassa :O Efter det for vi till en ladugård där vi avhornade kavar, då råkade vi bland annat lokalbedöva mitt lillfinger ;D Sen fick vi ett akutfall då vi var tvungna att hjälpa en ko att kalva. När vi äntligen hade fått ut kalven var den död :(

Tisdag: Var inne på kliniken och fick sepå lite operationer :)

Onsdag: Fick följa örjan ut med bilen. Vi for till en jättestor kolöstdrift. Där sydde vi fast lite löpmagar och avhornade kalvar. Sen for vi och kollade på en häst som vi inte riktigt vet vad felet är på :(

Torsdag: Jag och örjan for igen ut med bilen och var mest runt och gjode det vanliga hos kor, avhornar och kollar mjölken.

Det var faktiskt riktigt roligt att vara på APU :):)

Kommentarer
Postat av: josefin

fin blogg sara=)

2009-02-19 @ 21:45:29
URL: http://josefinlundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0