9/2 -09

Idag på skolan så hade vi selning och avselning på tid. Vi skulle då ta på en remtravsele, huvudlaget, linda frambenen, på med boots, knäkappor, gamacher(bakskydd) och självklart vagnen. Klarade det på 13,48 min och tog av allt på 6,05 min. Jag tycker att det är jävligt dåligt att man ska stressa så himla mke. Hästarna får ju sykfel! Vill bara meddela att Ingemar våran lärare gjorde det på 8 min och 3 min!!!  Det är typ GALET.

Nog med det, jag kan nu alla hästens delar och skelettet. Så annars har jag typ inte gjort så mke, vi har för långa uppdragstider. Man är ju klar efter halva tiden.

När jag red så gick det bra. Tazan har blivit så mysig :] Det blev självklart BARBACKA, det är mitt liv :] men jag har nog redan sagt det. Sen skulle jag sparka hem från stallet. Det funkade ju med jag tyckte det stack lite i ansiktet.. och nu när jag kom hem fick jag veta att det var - 21! Är typ jättestel i anskiktet nu..

Vi syns ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0